ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΜΕΡΟΣ Α΄

Αρχές της Σχολής
Γενικά
Η Μοντεσσοριανή Σχολή «Μαρία Γουδέλη»
Οι Αρχές της Σχολής
Η Εργασία στις Μονάδες της Σχολής μας

ΜΕΡΟΣ Β΄

Διοικητική Οργάνωση – Λειτουργία
Εισαγωγή μαθητών – Εγγραφές
Δίδακτρα
Διοίκηση της Σχολής
Σύλλογος Γονέων
Σύλλογος Διδασκόντων
Έναρξη – Λήξη μαθημάτων – Ωράριο Λειτουργίας
Μεταφορά μαθητών
Συνεργασία Σχολής με τους Γονείς – Συγκεντρώσεις Γονέων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Βιβλιοθήκη
Σύσταση προσωπικού
Ωράριο Εργασίας προσωπικού
Τηρούμενα Βιβλία
Υγιεινή – Φαρμακείο

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Λειτουργία των Μονάδων της Σχολής ( προς τους Γονείς)

ΜΕΡΟΣ Α΄

Αρχές της Σχολής
Γενικά
Η «Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών Μαρία Γουδέλη» ανήκει στο κοινωφελές ίδρυμα «Μαρία και Σωτήρη Γουδέλη».

Η Σχολή έχει τρεις μονάδες: Παιδικό Σταθμό (Μονάδα Φροντίδας Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης, ΜΦΠΑΔ) , Νηπιαγωγείο και Δημοτικό. Λειτουργεί με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (ΑΕ) και διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο.

Η Μοντεσσοριανή Σχολή Μαρία Γουδέλη

Η Μαρία Μοντεσσόρι (1870 – 1952), διαπρεπής Ιταλίδα παιδαγωγός, στήριξε την εκπαιδευτική της μέθοδο στην πολύχρονη παρατήρηση της φύσης του παιδιού. Η μέθοδος Μοντεσσοριανής αγωγής είναι από τις πιο γνωστές και αποδεκτές σ’ όλο τον κόσμο.

Η Μαρία Γουδέλη γνώρισε τη Μαρία Μοντεσσόρι το 1933 στην Ισπανία, όπου παρακολούθησε σεμινάριά της και διατήρησε επαφή μαζί της με αλληλογραφία. Με την πολύπλευρη και βαθιά παιδεία της κατανόησε το θεωρητικό υπόβαθρο του Μοντεσσοριανού συστήματος και μπόρεσε να το εφαρμόσει μ’ έναν τρόπο δημιουργικό, που φέρει την προσωπική της σφραγίδα.

Δημιούργησε το 1950 το Μοντεσσοριανό Νηπιαγωγείο στο Κολωνάκι, που στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στο κτίριο που στεγάζεται σήμερα ως Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών με θεμελιακή αρχή την αυτοαγωγή, αυτομόρφωση του παιδιού με την ατομική εργασία σ’ ένα κατάλληλα οργανωμένο περιβάλλον.

Παιδαγωγική φιλοσοφία της Σχολής είναι, πως κάθε ανθρώπινο ον γεννιέται έχοντας «εν δυνάμει» τις μελλοντικές ικανότητές του. Το παιδί ωθούμενο από τις δικές του εσωτερικές δυνάμεις έχει ανάγκη να γνωρίσει ό,τι το περιβάλλει, αποκτώντας έτσι εμπειρίες που θα το οδηγήσουν στην ομαλή εξέλιξή του. Χρειάζεται λοιπόν, ένα περιβάλλον που θα το βοηθήσει να ασκήσει και να αναπτύξει όλες αυτές τις «εν δυνάμει» ικανότητες, να κατακτήσει την ανεξαρτησία του αλλά και τη συνεργασία με τα άλλα άτομα. Θεμελιώδης όρος του Μοντεσσοριανού συστήματος είναι η δημιουργία αυτού ακριβώς του περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο το παιδί θα μπορεί να εργάζεται με συγκέντρωση και υλικό (δουλειές) που ανταποκρίνεται στο ενδιαφέρον για όση ώρα αυτό παραμένει «ενεργό» νιώθοντας έτσι τη χαρά της δημιουργίας.
Περίοδοι ειδικής ευαισθησίας 

Το παιδί παρουσιάζει διάφορες «περιόδους ειδικής ευαισθησίας» κατά την διάρκεια των οποίων εμφανίζονται στο παιδί ειδικά κίνητρα, τα οποία βάζουν σε ενέργεια όλες τις ψυχικές του δυνάμεις, προκειμένου να κατακτήσει μια συγκεκριμένη ικανότητα ή έννοια.

Αν, λοιπόν, το παιδί έχει την ευκαιρία να ασκήσει για παράδειγμα την ομιλία ή το βάδισμα την κατάλληλη εποχή, τότε αυτές οι κατακτήσεις θα έχουν την τελειότητα και το βάθος που δε θα είχαν ποτέ, αν δεν είχαν γίνει σ’ αυτές τις εποχές ειδικής ευαισθησίας.
Η διαδικασία της μάθησης 

Η μάθηση στο Μοντεσσοριανό σχολείο δεν προκύπτει από την κλασσική μορφή της διδασκαλίας. Έχει την έννοια της αυτοαγωγής, της αυτομόρφωσης. Δηλαδή η εκπαίδευση του παιδιού προκύπτει μέσα από την ατομική του εργασία σ’ ένα επιστημονικά οργανωμένο ειδικό περιβάλλον. Το περιβάλλον αυτό πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες πειραματισμού, έρευνας, μελέτης κι ανακάλυψης της γνώσης, ένα περιβάλλον μέσα στο οποίο με την ελεύθερη κι αυθόρμητη δράση του ίδιου του παιδιού θα μπορούν ν’ αναπτυχθούν και να εξελιχθούν ομαλά όλες οι ιδιότητες και οι ικανότητές του. Πρόκειται για ένα συγκεκριμένο περιβάλλον αφ’ ενός σπιτικό (κτιριακός χώρος και εξοπλισμός), επίπλωση προσαρμοσμένη στις δυνατότητες και δεξιότητες του παιδιού (ορισμένο παιδαγωγικό υλικό), αφ’ ετέρου ορισμένου κλίματος πνευματικής και ψυχικής ζωής.
Εσωτερική ενότητα

Η προσωπικότητα του παιδιού αναπτύσσεται ομαλά μόνο με την προσωπική του εργασία, που έρχεται σαν αποτέλεσμα της δικής του βούλησης και της δικής του σκέψης, ακολουθώντας το νόμο της εσωτερικής ενότητας (βούληση – σκέψη – δράση). Οποιαδήποτε επιβολή, υποβολή ή υποκατάσταση οδηγεί στη διάσπαση του νόμου, με συνέπεια την εκδήλωση μη ομαλών χαρακτηριστικών στη συμπεριφορά του παιδιού (απέχθεια προς την εργασία, τεμπελιά, κ.α.)
Ελευθερία – πειθαρχία

Η ελευθερία εμπεριέχει μέσα της την έννοια της πειθαρχίας. Όταν δίνουμε στο παιδί τη δυνατότητα να ικανοποιήσει τις ζωτικές βιολογικές ανάγκες του καμία επιβολή ή βία δε χρειάζεται. Η ελευθερία, που χαρίζει στο παιδί η εργασία που ικανοποιεί, καλλιεργεί την αξιοπρέπεια, την καλοσύνη και την αγάπη προς όλους και οδηγεί στην εσωτερική πειθαρχία. Μ’ αυτήν την έννοια η ελευθερία και η πειθαρχία είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Οι Αρχές της Σχολής μας.
Οι γονείς που επιλέγουν τη Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών, πρέπει να γνωρίζουν ορισμένες αρχές, που       είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του Σχολείου.

Τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού είναι πολύ σημαντικά για την πνευματική του ανάπτυξη, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να φοιτήσει από πολύ νωρίς στο Νηπιαγωγείο. Για τον ίδιο λόγο δε δεχόμαστε παιδιά μεγαλύτερα των τεσσάρων ετών.

Το σχολείο δεν είναι χώρος φύλαξης παιδιών, αλλά χώρος διεύρυνσης των γνώσεών τους και διαμόρφωσης του χαρακτήρα τους. Για την επίτευξη αυτών των σκοπών είναι απαραίτητο οι αντιλήψεις περί αγωγής των γονέων να συμπίπτουν με τις παιδαγωγικές αντιλήψεις του σχολείου.

Οι γιορτές και οι εκδηλώσεις των παιδιών γίνονται από τα παιδιά του Δημοτικού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και τους δασκάλους τους. Το σχολείο συνιστά τη μη συμμετοχή των γονέων επειδή αυτή καθιστά αναπόφευκτη την κριτική. (Επιβράβευση, σύγκριση, απόρριψη).

Κάθε αίθουσα διδασκαλίας στεγάζει δύο τάξεις (περί τα 20 παιδιά). Στο σχολείο δε γίνεται από καθέδρας διδασκαλία. Η εργασία γίνεται ατομικά, ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε παιδιού, με τη βοήθεια παιδαγωγικού υλικού κατάλληλου στην κατανόηση και της πιο αφηρημένης γνώσης. Ο εκπαιδευτικός στην αρχή είναι ενεργητικός, για να συσχετίσει το παιδί με το περιβάλλον και όταν επιτευχθεί αυτή η συσχέτιση αποσύρεται και γίνεται παρατηρητής. Δεν υπάρχουν επιπλήξεις, τιμωρίες, συγκρίσεις, αμοιβές.

Ο τρόπος εργασίας είναι τέτοιος, που τα παιδιά κάθε τάξης δεν κάνουν την ίδια εργασία, ούτε βρίσκονται στον ίδιο βαθμό προόδου. Στο Δημοτικό δε δίνεται έλεγχος προόδου ή βαθμολογία, παρά ένα αναμνηστικό ενδεικτικό ή απολυτήριο στο τέλος κάθε χρονιάς. Το σχολείο διαθέτει το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό που καλύπτει το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου. Στο σχολείο δεν υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα. Τα παιδιά δεν κάνουν διάλειμμα σε ορισμένες ώρες.

Η Εργασία στις μονάδες μας.
Η βάση της εργασίας μας είναι η ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας και του πνεύματος του παιδιού με τη στοργή, την κατανόηση, την ήρεμη, ευγενική και χαρούμενη συμπαράστασή μας.

Οι τρεις βασικοί νόμοι της ομαλής λειτουργίας της τάξης είναι:

Ό,τι χρησιμοποιεί ο καθένας πρέπει να το ξαναβάζει στη θέση του.

Δεν παίρνουμε τίποτα απ’ τα χέρια του άλλου.

Δεν ενοχλούμε τους άλλους στη δουλειά τους.

Στην τάξη εργασίας ο δάσκαλος προσέχει την οργάνωση του περιβάλλοντος, μαθαίνει στα παιδιά τη χρήση των αντικειμένων, παρακολουθεί τα παιδιά, πλησιάζει αυτά που τον καλούν, ακούει εκείνον που μιλάει κι απαντάει σ’ εκείνον που τον ρωτάει. Εμψυχώνει τα παιδιά με γλυκές κουβέντες και κάνει αισθητή την παρουσία του σ’ εκείνον που τη ζητάει, δεν επεμβαίνει σ’ εκείνον που τραβάει μονάχος το δρόμο του. Ο δάσκαλος καθοδηγεί τη φυσική δραστηριότητα του παιδιού, σχεδόν χωρίς να το ξέρει το παιδί. Έτσι με την ελεύθερη επιλογή ασχολιών και την ενεργό συμμετοχή του παιδιού στη διαδικασία μάθησης, επιτυγχάνεται το μέγιστο της απόδοσής του κατά το χρόνο παραμονής στο σχολείο, γι’ αυτό και δεν χρειάζεται προετοιμασία ή υποχρεωτική εργασία στο σπίτι.

Τα μικρά εργάζονται πάντα με υλικό, για να μπορούν αργότερα να κατανοούν και τις πιο αφηρημένες έννοιες. Βοηθάμε πάντα το παιδί, να έρθει σε δημιουργική επαφή με το υλικό. Του μαθαίνουμε να το χρησιμοποιεί σωστά και του δείχνουμε ακριβώς εκείνο που οδηγεί στην πνευματική ανάπτυξη. Αποφεύγουμε τη διόρθωση λαθών, ιδίως στα μικρά παιδιά, όταν εργάζονται με υλικό. Το λάθος δείχνει πως δεν είναι ακόμα ώριμα γι’ αυτή τη δουλειά. Σεβόμαστε το παιδί, που δεν εργάζεται ή που παρακολουθεί άλλους που εργάζονται.

Δεν επαινούμε αυτούς που εργάζονται καλύτερα, ούτε περιφρονούμε αυτούς που δεν αποδίδουν πολύ. Δείχνουμε αξιοπρεπή συμπαράσταση στο παιδί που ξεπέρασε μια δυσκολία του (το ήξερα πως θα τα κατάφερνες). Συγκεντρώνουμε όλη την προσπάθειά μας έτσι, που ο δυναμισμός του παιδιού να διοχετεύεται σε δράση ωφέλιμη για τον εαυτό του, οπότε δε θα του μείνει δυναμισμός για μη αποδεκτές κοινωνικά συμπεριφορές (ελαττώματα). Κάθε μη αποδεκτή συμπεριφορά του παιδιού θα πρέπει να ερμηνεύεται και να μην καταλογίζουμε ευθύνες στο παιδί γι’ αυτές. Δε μιλάμε ποτέ άσχημα για ένα παιδί, ούτε μπροστά, ούτε πίσω του. Καμία κακή κριτική για το παιδί. Την επαναλαμβάνουν τα άλλα κι έτσι καλλιεργούμε την αντικοινωνικότητα.

Η ματιά μας προς το παιδί να δείχνει πάντα συμπάθεια. Μπορεί να μαλώσει κανείς ένα παιδί, με αγάπη, με καλοσύνη. Στις ατυχίες του, ζημιές, πεσίματα, πόνους, να δείχνουμε συμπαράσταση. Ούτε να τρομάζουμε μεταδίδοντάς του τον τρόμο, ούτε όμως ν’ αδιαφορούμε. Στους γονείς να μη λέμε τις λεγόμενες «αταξίες» των παιδιών τους, ούτε τις δυσκολίες τους, εκτός αν είμαστε βέβαιοι πως μπορούν να μας βοηθήσουν. Αν τα παιδιά νιώθουν πως τα μαρτυράμε, χάνουν την εμπιστοσύνη τους. Ένα μυστικό ενώνει δύο φίλους. Η αποκάλυψή του χαλάει τη φιλία.

Δεν υπηρετούμε τα παιδιά. Βοηθάμε μόνο, όταν αυτά μας έχουν ανάγκη. Στο σχολείο δεν υπάρχουν αγορίστικες και κοριτσίστικες δουλειές. Δεν κάνουμε καμία κριτική στ’ αγόρια που πλένουν τα πιάτα, ή στα κορίτσια που παίζουν μπάλα. Δεν απευθυνόμαστε σ’ όλους μαζί, αλλά ατομικά σε κάθε μαθητή. Συμπεριφερόμαστε στα παιδιά με τον καλύτερο τρόπο, την διακριτικότερη ευγένεια και τους προσφέρουμε με προθυμία ό,τι καλύτερο έχουμε μέσα μας κι ό,τι καλύτερο έχουμε στη διάθεσή μας.

Καμία μέρα χωρίς τραγούδια, ιδίως στα μικρά παιδιά. Συχνά ομαδικά παιχνίδια μέσα κι έξω από την τάξη.

ΜΕΡΟΣ Β΄

Διοικητική Οργάνωση – Λειτουργία
Εισαγωγή μαθητών – Εγγραφές

Στη Μονάδα Φροντίδας Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (ΜΦΠΑΔ) δεχόμαστε παιδιά από 2,5 έως 4 ετών. Στο Δημοτικό δε γίνονται δεκτά παιδιά που δεν έχουν φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο της Σχολής τουλάχιστον 2 χρόνια.

Έναρξη εγγραφών από 15 Μαΐου της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

Η εγγραφή των μαθητών του Δημοτικού για κάθε σχολικό έτος γίνεται μέχρι τις 15 Ιουνίου της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Κατά την εγγραφή καταβάλλεται το 20% των διδάκτρων.

Για την εγγραφή του μαθητή στη ΜΦΠΑΔ απαιτείται η προσκόμιση Ληξιαρχικής Πράξης Γεννήσεως και Πιστοποιητικό Υγείας από Παιδίατρο, για το Νηπιαγωγείο το Δημοτικό απαιτείται η προσκόμιση Πιστοποιητικού Γέννησης και Ατομικού Δελτίου Υγείας.

Η φοίτηση στην ΜΦΠΑΔ και στο Νηπιαγωγείο δε δημιουργεί υποχρέωση για το Σχολείο να γίνει το παιδί δεκτό στο Δημοτικό του Σχολείου μας.

Το Συμβούλιο Διευθύνσεως (Δ.Σ.) με απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια και τη διαδικασία επιλογής των μαθητών στην Α΄ Δημοτικού, όταν ο αριθμός των νηπίων είναι μεγαλύτερος εκείνου που μπορεί να δεχθεί η εν λόγω τάξη.
Δίδακτρα
Το ύψος των διδάκτρων καθορίζεται κάθε χρόνο στα πλαίσια των αποφάσεων των αρμόδιων κρατικών οργάνων. Η εξόφληση των διδάκτρων γίνεται σε έξι (6) δόσεις. Προκαταβολή του 20% με την εγγραφή, το δε υπόλοιπο από τον Οκτώβριο μέχρι το Μάρτιο.
Εκπτώσεις

Στον δεύτερο αδελφό μαθητή παρέχεται στα δίδακτρα έκπτωση 20% και στον τρίτο αδελφό μαθητή 30%. Στους μαθητές – παιδιά εργαζομένων στο Σχολείο παρέχεται έκπτωση 50% επί των διδάκτρων ενώ στα παιδιά πρώην εργαζομένων έκπτωση 30% για τόσα χρόνια όσα εργάστηκαν στο Σχολείο.
Παράβολο

Για τα παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού το δημόσιο επιβάλει παράβολο 1% επί του συνόλου των διδάκτρων το οποίο βαρύνει τους γονείς. Το παράβολο εισπράττεται από το Σχολείο με ιδιαίτερη απόδειξη κατά την εγγραφή του μαθητού και αποδίδεται στο Δημόσιο ταμείο εντός εύλογου χρόνου από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Διοίκηση της Σχολής.
Το Σχολείο ως ΑΕ, διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο, πενταετούς θητείας, εκλεγόμενο από την Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΑΕ κατά του ς όρους του καταστατικού και τις διατάξεις του Ν. 2190 περί ανωνύμων εταιρειών. Την ευθύνη λειτουργίας του Σχολείου έχει ο Διευθύνων Σύμβουλος, ο οποίος:

Ορίζει υπεύθυνο διοικητικών υποθέσεων, στον οποίο ανατίθεται η διενέργεια κάθε πράξης αναγκαίας για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία του Σχολείου ως επιχείρησης μέσα στα πλαίσια των αποφάσεων του ΔΣ.

Ορίζει εκπαιδευτικό γνώστη του μοντεσσοριανού παιδαγωγικού συστήματος, ως υπεύθυνο του εκπαιδευτικού έργου του Σχολείου. Σ’ αυτόν ανατίθεται η μέσα στα πλαίσια των αποφάσεων του ΔΣ διενέργεια κάθε πράξης αναγκαίας για τη λειτουργία του Σχολείου ως εκπαιδευτικού οργανισμού και για τη διατήρηση και εξέλιξη της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας του, όπως αυτή διαμορφώθηκε από τους ιδρυτές του Μαρία και Σωτήρη Γουδέλη και εικονίσθηκε στην ιδρυτική πράξη και το καταστατικό του κοινωφελούς ιδρύματος «Μαρίας και Σωτήρη Γουδέλη».

Ορίζει Διευθυντή ή Προϊστάμενο για κάθε Μονάδα.
Σύλλογος Γονέων
Το Σχολείο συνεργάζεται στενά με το Σύλλογο «Γονέων – Αποφοίτων και Φίλων» του Σχολείου.
Σύλλογος διδασκόντων
Ο Σύλλογος διδασκόντων συνέρχεται το μήνα Σεπτέμβριο και Ιούνιο, στο τέλος κάθε τριμήνου, και σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια του έτους, όπου συζήτιονται διάφορα θέματα.
Έναρξη – Λήξη  Μαθημάτων – Ωράριο  Λειτουργίας
Τα μαθήματα αρχίζουν περί τα μέσα Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους. Η λειτουργία παρατείνεται για τέσσερις εβδομάδες Καλοκαιρινό Πρόγραμμα Λειτουργίας) κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου.

Όλες οι μονάδες του σχολείου λειτουργούν πέντε ημέρες την εβδομάδα (Δευτέρα – Παρασκευή).

Η ΜΦΠΑΔ λειτουργεί από τις 8: 30 έως τις 15:00.

Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό λειτουργούν από τις 8:30 έως τις 13:30 ενώ οι παραμένοντες στο σχολείο μετά τις 13:30 παρακολουθούν το απογευματινό πρόγραμμα, το οποίο τελειώνει στις 15:00.

Όλες οι μονάδες του Σχολείου παραμένουν κλειστές στις επίσημες αργίες όπως καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας.

Τυχόν διαφοροποιήσεις ή αλλαγές στις ανωτέρω ημερομηνίες, καθώς και οι μέρες αργίας γνωστοποιούνται έγκαιρα στους γονείς.
Μεταφορά μαθητών
Η μεταφορά μαθητών (από και προς το Σχολείο) γίνεται με ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για το σκοπό αυτό, με την επίβλεψη συνοδού και μεταφέρονται πάντα με την χρήση ζώνης ασφαλείας.

Οι ώρες του δρομολογίου καθορίζονται έπειτα από συνεννόηση και οι γονείς παρακαλούνται να βρίσκονται πέντε λεπτά πριν στο σημείο όπου έχει προκαθοριστεί. Το σχολικό λεωφορείο περιμένει έως και τρία λεπτά και κατόπιν συνεχίζει το δρομολόγιο του. Η συνοδός απαγορεύεται να κατεβαίνει από το σχολικό για να χτυπήσει το κουδούνι.

Στη περίπτωση όπου οι γονείς επιλέγουν με δική τους ευθύνη να μεταφέρουν τα παιδιά τους με άλλα μέσα θα πρέπει να εξασφαλίζουν την προσέλευση των μαθητών πριν από την έναρξη των μαθημάτων και την αποχώρηση τους αμέσως μετά την λήξη των μαθημάτων.
Συνεργασία Σχολής με τους Γονείς – Συγκεντρώσεις Γονέων.
Η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του έργου του Σχολείου και την πρόοδο των μαθητών. Η συνεργασία αυτή εγκαινιάζεται σε ειδική συγκέντρωση γονέων των νέων μαθητών, όπου οι γονείς ενημερώνονται για τα κύρια χαρακτηριστικά, τη φυσιογνωμία και τις αρχές του Σχολείου.

Περιοδικά πραγματοποιούνται επίσης, για όλες τις Μονάδες του Σχολείου μας, συγκεντρώσεις γονέων όπου οι γονείς ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους. Ακόμα έχουν την δυνατότητα να μιλήσουν με τον υπεύθυνο της τάξης είτε τηλεφωνικά σε συγκεκριμένες ώρες έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των παιδιών, είτε σε ατομικές συναντήσεις σε καθορισμένες ημέρες και ώρες.

Επίσης γίνονται ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες ( ψυχολόγους κ.λ.π).

Στις παραπάνω συγκεντρώσεις και ομιλίες είναι απαραίτητο να είναι παρόντες όλοι οι γονείς. Για την καλύτερη διεξαγωγή τους τα παιδιά δεν επιτρέπεται να παρευρίσκονται σε αυτές.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στις τρεις μονάδες της Σχολής έχει σαν στόχο την ολόπλευρη σωματική, ψυχική, γλωσσική, γνωστική, νοητική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και αποβλέπει στην δημιουργία μια ελεύθερης και ανεξάρτητης προσωπικότητας σύμφωνα με τις παιδαγωγικές και φιλοσοφικές αρχές του συστήματός μας.

Σε αυτό περιέχεται όλη η ύλη του αναλυτικού προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας, η οποία πολλές φορές ξεπερνιέται.

Στο πρόγραμμα επίσης συμπεριλαμβάνονται:

ΜΦΠΑΔ και Νηπιαγωγείο:

Ρυθμική

Αγγλικά

Μουσική

Δημοτικό :

Γυμναστική

Αγγλικά

Μουσική

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές
Βιβλιοθήκη
Σε όλες τις μονάδες της Σχολής λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη για τα παιδιά με βιβλία παιδαγωγικά, λογοτεχνικά, εικονογραφημένα κ.λ.π., κατάλληλα επιλεγμένα από τους παιδαγωγούς.

Επίσης για το προσωπικό του σχολείου λειτουργεί βιβλιοθήκη πλήρως εξοπλισμένη με βιβλία εκπαιδευτικού χαρακτήρα όπως ψυχολογίας, κοινωνικά, ιστορικά, εγκυκλοπαιδικά και ότι άλλο χρειάζεται για την διεξαγωγή του μαθήματος στην τάξη.
Σύσταση Προσωπικού
Το διδακτικό προσωπικό της σχολής απαρτίζεται από επιστημονικά καταρτισμένους, έμπειρους, και εξειδικευμένους στο σύστημά μας δασκάλους, νηπιαγωγούς, και βρεφονηπιοκόμους.

Αναλυτικότερα η ΜΦΠΑΔ απαρτίζεται από την Υπεύθυνη μονάδας – Διευθύντρια νηπιαγωγό, βρεφονηπιοκόμους και βοηθούς.

Το Νηπιαγωγείο από την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου, νηπιαγωγούς και βοηθούς.

Το δημοτικό από τον προϊστάμενο του Δημοτικού, δασκάλους και βοηθούς.

Καθαρίστρια – βοηθητικές εργασίες που επιμελείται της καθαριότητας του

σχολείου και εκτελεί κάθε άλλη εργασία που υποδεικνύεται από την διεύθυνση.

Οδηγούς που εκτελούν δρομολόγια μεταφοράς των παιδιών από και προς το

σχολείο.

Παιδίατρο που ασκεί την γενική επίβλεψη της υγείας των παιδιών. Παρακολουθεί τα παιδιά σε μηνιαία βάση και   είναι υπεύθυνος για το διαιτολόγιο του σχολείου.
Ωράριο Εργασίας Προσωπικού
Το ωράριο εργασίας του προσωπικού είναι εκείνο που καθορίζεται από τις ανάγκες του σχολείου και είναι σύμφωνο με τις συλλογικές συμβάσεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΜΦΠΑΔ) και τις ανάλογες συμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό)

Για το υπόλοιπο προσωπικό ισχύουν οι συλλογικές συμβάσεις του κλάδου που ανήκει η κάθε ειδικότητα των εργαζομένων.
Τηρούμενα Βιβλία
Η ΜΦΠΑΔ τηρεί όλα τα απαραίτητα βιβλία που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία του, όπως

Βιβλίο συμβάντων

Βιβλίο παρουσίας παιδιών

Βιβλίο καταγραφής του ημερήσιου παιδαγωγικού προγράμματος

Βιβλίο ομιλιών και επισκέψεων

Μητρώο βρεφών και νηπίων

Το Νηπιαγωγείο τηρεί τα παρακάτω βιβλία

Βιβλίο Μητρώου Νηπίων

Πρωτόκολλο αλληλογραφίας

Βιβλίο καταγραφής παιδαγωγικού και εποπτικού υλικού

Βιβλίο πράξεων διδακτικού προσωπικού και βιβλίο πράξεων προϊσταμένης

Το Δημοτικό τηρεί τα ακόλουθα βιβλία:

Βιβλία Μητρώου και Προόδου Μαθητών

Βιβλίο πιστοποιητικών σπουδής

Πρωτόκολλο αλληλογραφίας

Βιβλίο βιβλιοθήκης

Βιβλίο εποπτικών μέσων διδασκαλίας

Βιβλίο πράξεων συλλόγου διδασκόντων και βιβλίο πράξεων προϊσταμένου
Υγιεινή – Φαρμακείο
Τα παιδιά επισκέπτονται σε τακτά χρονικά διαστήματα την τουαλέτα, όπου εξυπηρετούνται ή πλένουν τα χέρια και το πρόσωπο τους. Όπου υπάρχει ανάγκη για την υγιεινή τους την αναλαμβάνει η βοηθός.

Ειδικότερα η ΜΦΠΑΔ παρέχει μηνιαία παρακολούθηση των παιδιών από παιδίατρο και αποστέλλεται στους γονείς η αντίστοιχη συμβουλευτική ιατρική γνωμάτευση.

Σε τακτά χρονικά διαστήματα γίνεται έλεγχος αντιφθειρικής πρόληψης.

Φάρμακα που απαιτούνται για την θεραπευτική αγωγή των παιδιών και απαιτείται η λήψη τους κατά το χρόνο παραμονής στις μονάδες μας, αποστέλλονται από τους γονείς, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τον υπεύθυνο της τάξης και να αναγράφουν την προτεινόμενη δοσολογία και ώρα λήψης του φαρμάκου.

Στο σχολείο υπάρχει χώρος φαρμακείου όπου περιέχει τα απαραίτητα είδη πρώτων βοηθειών καθώς και επίσης αντιπυρετικά και αντιαλλεργικα φάρμακα.

Όλο το προσωπικό επιμορφώνεται τακτικά στην παροχή Πρώτων Βοηθειών και καρδιο-αναπνευστικής ανάνηψης.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Κανονισμός Λειτουργίας των Μονάδων της Σχολής

(προς τους γονείς)
1. Στο σχολείο μας εγγράφονται παιδιά που οι γονείς τους είναι σύμφωνοι με τις παιδαγωγικές μας  αντιλήψεις και πρόθυμοι να μας βοηθήσουν, εφαρμόζοντας τις ίδιες αρχές στο σπίτι.

2. Στο Δημοτικό δεν γίνονται δεκτά παιδιά που δεν έχουν φοιτήσει προηγουμένως στο Νηπιαγωγείο της Σχολής. Είναι προτιμότερο η φοίτηση τους να ξεκινάει από 2,5 ετών και να μην έχουν φοιτήσει προηγουμένως σε άλλους Παιδικούς Σταθμούς.

3. Οι γονείς με την εγγραφή τους πρέπει να προσκομίζουν απαραίτητα Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης και  Πιστοποιητικό Υγείας για την ΜΦΠΑΔ και Πιστοποιητικό Γέννησης και Ατομικό Δελτίο Υγείας για το  Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό.
Θα πρέπει επίσης να ενημερώνουν το σχολείο για κάποιο έκτακτο περιστατικό που μπορεί να επηρεάσει το παιδί  είτε αυτό αφορά τη σωματική ή την ψυχική του υγεία.

4. Τα παιδιά που δεν χρησιμοποιούν τα σχολικά λεωφορεία να είναι τακτικά στις ώρες τους τόσο κατά την  έναρξη όσο και κατά την αποχώρησή τους από το σχολείο.
Η ώρα προσέλευσης είναι 8:30 για τα παιδιά τις ΜΦΠΑΔ,
8:30 για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και 8:15 για τα παιδιά του Δημοτικού.
Το ωράριο τηρείται αυστηρά.
Οι γονείς συνοδεύουν τα παιδιά τους μέχρι την είσοδο του σχολείου και αποχωρούν αμέσως. Η αποχώρηση πρέπει  να είναι άμεση και κατά την παραλαβή των παιδιών το μεσημέρι από το σχολείο.
Δεν επιτρέπεται η παραμονή σε όλους τους χώρους του σχολείου κατά την διάρκεια της λειτουργίας του.

5. Το παιδί δεν φέρνει μαζί του παρά το φαγητό που θα φάει την ώρα του δεκατιανού. Εάν βλέπετε ότι το  επιστρέφει, ελαττώστε την ποσότητα. Προσπαθήστε το δεκατιανό του να είναι υγιεινό και απλό στην συσκευασία  του.

6. Το παιδί δεν φέρνει μαζί του παιχνίδια, γραφική ύλη κ.λ.π. Ό,τι χρειάζεται θα τα βρει στο σχολείο.

7. Tο ντύσιμο των παιδιών να είναι απλό και άνετο. Παρακαλούμε τα μπουφάν και οι ζακέτες τους να  έχουν κρεμαστάρια.

8. Προσοχή στους άλλους παιδαγωγούς που μπορεί να έχουν τα παιδιά στο σπίτι ως προς το πνεύμα και  την σχέση που αναπτύσσουν με το παιδί, (νταντάδες, δάσκαλοι ξένων γλωσσών, γυμναστική, κλπ).

9. Στο σχολείο μας η αξιολόγηση δεν γίνεται με βαθμούς, συγκρίσεις κι επαίνους. Τα παιδιά μαθαίνουν ν’  αγαπούν τη μάθηση και την εργασία. Η εσωτερική ικανοποίηση για κάθε καινούργια κατάκτηση αποτελεί κίνητρο  για μάθηση. Δεν καλλιεργείται η αποστήθιση αλλά η βαθιά κατανόηση εννοιών. Παιδιά που ανατρέφονται με  διαφορετικό πνεύμα στο σπίτι δεν προσαρμόζονται εύκολα στο πνεύμα του σχολείου μας και βλάπτονται παρά  ωφελούνται από την φοίτηση τους σε αυτό.

10. Το διδακτικό προσωπικό, με τη μακροχρόνια πείρα του, εποπτεύει και καθοδηγεί τη διαδικασία μάθησης,  που γίνεται αποκλειστικά στο σχολείο και όχι στο σπίτι. Μη διδάσκετε στο σπίτι σας γραμματική, μαθηματικά ή  ό,τι άλλο, έστω και αν δείτε ότι το παιδί προοδεύει σ’ αυτά στο σχολείο. Απαντάτε μόνο σωστά, καθαρά και με  λίγα λόγια σε ό,τι σας ρωτάει.
11. Για τα παιχνίδια, βιβλία κ.λ.π. που αγοράζετε για τα παιδιά σας καθώς και την ψυχαγωγία τους    παρακαλούμε να συμβουλεύεστε το σχολείο.

12. Στο σχολείο δεν έχουμε αγορίστικες και κοριτσίστικες δουλειές. Μην κάνετε κριτική στα αγόρια που  πλένουν πιάτα ή στα κορίτσια που παίζουν μπάλα.

13. Οι γιορτές του σχολείου αφορούν τα ίδια τα παιδιά. Οι γονείς δεν επιτρέπεται να παρίστανται σε αυτές. Στις γιορτές δεν πρέπει να καλλιεργείται η κριτική, η σύγκριση ούτε είναι μέσο αυτοπροβολής των παιδιών. Είναι μέσο έκφρασης, ψυχαγωγίας, καλλιέργειας και προσφοράς κάποιων παιδιών σε κάποια άλλα.

14. Προσοχή στις επισκέψεις και στα πάρτι (στα οποία όταν δεν υπάρχει σωστή απασχόληση των παιδιών)  καταλήγουν σε στεναχώριες, κλάματα και θυμούς. Αυτός ο απόηχος υπάρχει και την επόμενη μέρα στο σχολείο  και απομακρύνει τα παιδιά από τις ασχολίες τους. Αυτή μάλιστα η κακή ατμόσφαιρα υπάρχει πολλές ημέρες πριν  την συγκέντρωση: «θα σε καλέσω, δεν θα σε καλέσω» κ.λ.π.
Όταν ένα παιδί θέλει να καλέσει φίλους, είναι προτιμότερο η μητέρα να συνεννοηθεί τηλεφωνικά με τις άλλες  μητέρες και όχι στέλνοντας προσκλήσεις που λυπούν τα παιδιά που δεν είναι καλεσμένα. Όσο μικρότερα είναι τα  παιδιά τόσο μικρότερος είναι ο αριθμός των παιδιών που προσκαλούμε. Μάλιστα η Μ. Γουδέλη ενδεικτικά  προτείνει των αριθμό που προκύπτει από την ηλικία του παιδιού +1.
Αν γιορτάσει στο σχολείο, προτιμότερο είναι ένα απλό σπιτικό γλυκό χωρίς πομπώδεις στολισμούς και σχέδια με  ήρωες του εμπορίου, ή ατομικά γλυκά που το παιδί μπορεί να κεράσει εύκολα με τη συνοδεία ενός φίλου που το  ίδιο επιλέγει.
Παρακαλούμε μην ξεχνάτε τα απαραίτητα: χαρτοπετσέτες, κουταλάκια και πιατάκια όσο απλούστερα γίνεται.  Απαγορεύονται αναψυκτικά, χυμοί, ατομικά δωράκια κ.λ.π.

15. Για επισκέψεις σε σπίτια συμμαθητών μετά το σχολείο, οι συνεννοήσεις να γίνονται από το σπίτι την  προηγούμενη ημέρα, έτσι ώστε να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο για τυχόν αλλαγές στον τρόπο αποχώρησης  των παιδιών.

16. Σεβαστείτε τον χρόνο που αποσπάτε από τους δασκάλους όταν φέρνετε οι ίδιοι τα παιδιά σας στο  σχολείο. Είναι χρόνος που στερείτε από το παιδί σας και τα άλλα παιδιά της τάξης.

Για κάτι απλό μπορείτε να ενημερώσετε τους δασκάλους μέσω της γραμματείας. Για κάποιο θέμα που θεωρείτε  επείγον, ενημερώστε την γραμματεία ώστε να επικοινωνήσουν οι δάσκαλοι μαζί σας το συντομότερο δυνατό.

17. Να είστε συνεπείς στις συγκεντρώσεις και ομιλίες που το σχολείο σας καλεί ( τα παιδιά δεν  παρευρίσκονται σε αυτές).

18. Να έρχεστε σε συχνή επικοινωνία με τους δασκάλους. Ζητάτε πάντοτε ιδιαίτερη συνάντηση. Είναι η  μεγαλύτερη βοήθεια που μπορείτε να προσφέρετε στα παιδιά σας!

Κατασκευή-Υλοποίηση Internet Now!