Οι ψυχολόγοι κι οι ειδικοί παιδαγωγοί του Σχολείου είναι διαθέσιμοι και συνεχίζουν και παρέχουν ατομική στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω βιντεοκλήσης.
Ο στόχος της “ελεγχόμενης λειτουργίας κατά την πανδημία Covid-19” είναι να αποτρέπει την εξάπλωση της μόλυνσης του κορωνοϊού σε δύο επίπεδα: α) την αποφυγή της μετάδοσης της νόσου ανάμεσα σε διαφορετικά τμήματα, και β) την προσπάθεια ελαχιστοποίηση της επέκτασης της μετάδοσης στο εσωτερικό των τμημάτων. Εάν προσέλθει ένα άτομο μολυσμένο από τον SARS-Cov2, θέλουμε να εξασφαλίσουμε ότι θα τεθεί σε καραντίνα (όπως προβλέπουν οι οδηγίες του ΕΟΔΥ και του ΥΠΕΠΘ ) μόνο το τμήμα στο οποίο φοιτάει το μολυσμένο άτομο.
Η λειτουργία του Σχολείου θα υπερκαλύπτει σε κάθε περίπτωση τις ελάχιστες προδιαγραφές των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας. Έτσι, σε αυτή τη φάση “ελεγχόμενης λειτουργίας”:
Η βασική γραμμή για την αποφυγή μόλυνσης από τον ιό είναι η διατήρηση αποστάσεων ανάμεσα σε όλους όσοι βρίσκονται στο σχολείο κι ο συχνός καθαρισμός ή/και απολύμανση των χεριών, των χώρων και των αντικειμένων.
Σύμφωνα με τις οδηγίες που επισυνάπτονται “Όλα τα παιδιά και τα μέλη του προσωπικού που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, απαγορεύεται να προσέρχονται” και υπάρχει “σύσταση προς τους γονείς/κηδεμόνες για θερμομέτρηση και έλεγχο για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων των παιδιών, πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι”. Για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, το προσωπικό και οι μαθητές θερμομετρούνται με ειδικό θερμόμετρο υπέρυθρων ακτινών πριν την είσοδό τους στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία.
Σε κάθε χώρο υπάρχει υγρό αντισηπτικό διάλυμα χεριών. Η μάσκα προσώπου δε συστήνεται, καθώς η κακή χρήση της μάσκας αυξάνει τους κινδύνους μόλυνσης, ενώ η σωστή χρήση της από μικρούς μαθητές είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Ωστόσο, εάν κάποιο παιδί έρθει στο σχολείο με μάσκα, τότε όσο υπάρχει ορθή χρήση της θα μπορεί να τη φοράει, αλλιώς ο δάσκαλος θα αναλαμβάνει την ασφαλή απόρριψή της.
Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής ασθενήσει, θα συνοδεύεται σε ειδικό απομονωμένο χώρο, θα του παρέχεται η απαραίτητη φροντίδα και θα ειδοποιούνται οι γονείς τηλεφωνικά για να έρθουν άμεσα να τον παραλάβουν.
Οι χώροι (εσωτερικοί κι εξωτερικοί) του Νηπιαγωγείου χωρίζονται από του Δημοτικού, έτσι ώστε οι μαθητές να μην αναμειγνύονται.
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μπαίνουν από την (κάτω) είσοδο της οδού Φρυζή, και οι μαθητές του Δημοτικού από την (πάνω) είσοδο της Χατζοπούλου.
Μόνη εξαίρεση αποτελούν οι μαθητές του Δημοτικού που μετακινούνται με σχολικό λεωφορείο, οι οποίοι χρησιμοποιούν την είσοδο της οδού Φρυζή, που προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια επιβίβασης-αποβίβασης και οδηγούνται μέσα από τον κήπο στην είσοδο του κτιρίου στη Χατζοπούλου.
Τα παιδιά παραλαμβάνονται και παραδίδονται στις εξωτερικές εισόδους του σχολείου χωρίς να εισέρχεται ο γονέας.
Για να ελαχιστοποιείται ο συγχρωτισμός μαθητών από διαφορετικά τμήματα τόσο στις εισόδους του κτιρίου όσο και στους κοινόχρηστους χώρους, τα παιδιά κατά την είσοδό τους προωθούνται κατευθείαν στις τάξεις τους και κατά την αποχώρηση, παραμένουν στις τάξεις τους κι ενημερώνονται ατομικά να προσέλθουν στην αντίστοιχη έξοδο αμέσως μόλις έλθει ο γονέας/κηδεμόνας.
Όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι του σχολείου εποπτεύονται για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων. Γι' αυτόν τον λόγο, είναι πάρα πολύ σημαντικό να τηρούνται οι καθορισμένες ώρες προσέλευσης κι αποχώρησης των μαθητών.
Το Σχολείο δεν προσφέρει φαγητό. Οι μαθητές τρώνε στις τάξεις τους το δεκατιανό και το μεσημεριανό φαγητό, τα οποία στέλνονται από το σπίτι. Τα δοχεία με το μεσημεριανό φαγητό μεταφέρονται, φυλάσσονται στο ψυγείο, ζεσταίνονται
σε φούρνο μικροκυμάτων (εφόσον ζητηθεί) και διανέμονται στους μαθητές με τους ενδεδειγμένους κανόνες υγιεινής (απολύμανση, γάντια, μάσκα) από τον υπεύθυνο φροντίδας του ορόφου και το δάσκαλο της τάξης.
Οι μαθητές πρέπει να έχουν μαζί τους στην τσάντα τους τα παρακάτω:
Το εκπαιδευτικό υλικό έχει μειωθεί σε ποσότητα όσο είναι εφικτό, με έμφαση στο υλικό που δεν καθαρίζεται/απολυμαίνεται εύκολα. Ο κύκλος εργασίας των μαθητών έχει τροποποιηθεί ως εξής: Παίρνω τη δουλειά απ’ το ράφι, εργάζομαι στο
τραπέζι, αφού τελειώσω τη βάζω στον ειδικό κάδο προς καθαρισμό/απολύμανση (αντί πίσω στο ράφι). Ο υπεύθυνος φροντίδας του ορόφου παραλαμβάνει τον κάδο, καθαρίζει και απολυμαίνει τα υλικά συνεχώς και τα τοποθετεί σε εδικό κάδο
που έχει απολυμανθεί. Ο δάσκαλος αναλαμβάνει την επανατοποθέτηση των υλικών στα ράφια.
Οι μαθητές επιβιβάζονται στα σχολικά (μετά από θερμομέτρηση) και κάθονται σε συγκεκριμένες σταθερές θέσεις, που τους υποδεικνύει ο συνοδός, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις ασφαλείας. Μόλις καθίσουν, ο συνοδός τους
παρέχει αντισηπτικό χεριών.
Όλες οι εκδρομές και οι ομαδικές εκδηλώσεις αναστέλλονται. Επίσης, δε πραγματοποιούνται οι τακτικές επισκέψεις σε εξωτερικούς αθλητικούς χώρους (κολυμβητήριο, Πανελλήνιος Γυμναστικός Σύλλογος).
Καθημερινή δυνατότητα ατομικής επικοινωνίας με όλους τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς (τάξης και ειδικοτήτων) 9.00-16.00, μέσω τηλεφώνου ή βιντεοκλήσης. Η επικοινωνία με το παιδί γίνεται με τρόπο που το βοηθά να αισθανθεί καλύτερα. Η διάρκεια της βιντεοκλήσης δεν ξεπερνά τα 20’.
Δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Παρασκευή, οι εκπαιδευτικοί στέλνουν προτεινόμενες δραστηριότητες στους γονείς.
Οι δραστηριότητες αυτές:
Με αυτόν τον τρόπο, σταδιακά, δημιουργείται ένα απόθεμα εργασιών, το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί σε μια γωνιά στο χώρο του παιδιού, έτσι ώστε το παιδί να μπορεί να επανέρχεται και να ασχολείται με αυτές χωρίς τη βοήθεια του γονιού.
Συνεχίζονται τα ατομικά μαθήματα πιάνου, μέσω βιντεοκλήσης.
Η Microsoft έδωσε τη δυνατότητα δωρεάν χρήσης των διαδικτυακών εφαρμογών της στους μαθητές και το προσωπικό του Σχολείου μας, μιας κι αυτό εποπτεύεται από το κοινωφελές Ίδρυμα Μαρίας και Σωτήρη Γουδέλη. Μέσα από αυτές τις εφαρμογές μπορεί το σχολείο κι οργανώνει τη σύγχρονη κι ασύγχρονη διδασκαλία μέσα από ένα ελεγχόμενο κι ασφαλές περιβάλλον που πληρεί όλες τις προδιαγραφές του GDPR.
Το σχολείο διαθέτει και εικονικά δωμάτια για μαζικές τηλεφωνικές συνδιαλέξεις. Οπότε, ανάλογα με τον τρόπο που είναι κάθε φορά καταλληλότερος, οι μαθητές των ΑΒ’ και ΓΔ’ τάξεων επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς σε ομάδες:
Επιπλέον, οι μαθητές της ΕΣΤ’ τάξης επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς καθημερινά με:
Όλες οι τάξεις, πραγματοποιούν ομαδική “κοινωνική ώρα” (μέσω οθόνης), 1 φορά την εβδομάδα, στην οποία συμμετέχει και ο ψυχολόγος του σχολείου. Πρόκειται για ώρα θεματικών συζητήσεων, προβληματισμών και μεγαλύτερης σύνδεσης της ομάδας.
Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (αγγλικών, μουσικής, φυσικής αγωγής, εικαστικών) έρχονται σε επαφή με τους μαθητές σύγχρονα και ασύγχρονα με την ίδια συχνότητα που ισχύει και στην κανονική λειτουργία του σχολείου
Συνεχίζονται τα μαθήματα σκακιού για τους μεγαλύτερους μαθητές του δημοτικού.
Οι ψυχολόγοι κι οι ειδικοί παιδαγωγοί του Σχολείου είναι διαθέσιμοι και συνεχίζουν και παρέχουν ατομική στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω βιντεοκλήσης.
Γίνονται τηλεφωνικές διασκέψεις με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Για να μπορούν αυτές οι τηλεδιασκέψεις να είναι λειτουργικές, φροντίζουμε να γίνονται σε ομάδες με μέγιστο αριθμό συμμετεχόντων τα 15 άτομα. Έτσι, στην κάθε τάξη οι γονείς χωρίζονται σε δύο ομάδες.
Για το συντονισμό και την οργάνωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετέχουν, σχεδόν καθημερινά, σε τηλεφωνικές διασκέψεις σε Εικονικά Δωμάτια ή μέσω βιντεοκλήσης.
Για τη στήριξη γονέων και μαθητών, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, δόθηκε η δυνατότητα υλοποίησης ατομικών ραντεβού συμβουλευτικής μέσω τηλεφώνου ή βιντεοκλήσης με τον υπεύθυνο ψυχολόγο του Σχολείου.
Το σχολείο σε όλη τη διάρκεια της αναστολής της λειτουργίας του, παρέμεινε ένας ζωντανός μηχανισμός τηρώντας με επιμέλεια όλους τους κανόνες υγιεινής κι ασφάλειας που απαιτούσαν οι περιστάσεις.
Εκτός από τις καθημερινές τηλεδιασκέψεις υπήρχε καθημερινά στο σχολείο κι ένα “προσωπικό ασφαλείας”. Διατηρήσαμε μια πολύπλευρη δραστηριότητα στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εργαζόμενοι του σχολείου. Καθημερινή παρουσία είχαν στο σχολείο:
Οι Διευθυντές των εκπαιδευτικών βαθμίδων, η διοίκηση του σχολείου, η γραμματεία που βοηθούσε και στην οργάνωση των πακέτων τηλεκπαίδευσης που στέλναμε.
Περιστασιακά, όταν υπήρχε ανάγκη, προσέρχονταν στο σχολείο εκπαιδευτικοί για τη δημιουργία υλικού και οδηγοί για να εκτελέσουν εργασίες συντήρησης εκμεταλλευόμενοι την απουσία μαθητών.
Κανονικά με τηλεδιάσκεψη γίνονται κι οι τακτικές συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.
Σε καθημερινή βάση γίνονται κι οι ενημερώσεις των νέων γονέων για υποψήφιους μαθητές, μέσω τηλεδιάσκεψης.